Wat is Google Merchant Center?

Wat is Google Merchant Center?

Google Merchant Center is een platform dat bedrijven met een webshop helpt om hun producten op Google te tonen. Dit platform stelt je in staat om een “feed” te maken met informatie over je producten, zoals de afbeeldingen, beschrijvingen en prijzen. Deze feed kan vervolgens gebruikt worden om je producten te laten zien in Google Zoeken, Google Shopping en andere Google-producten.

Google Merchant Center voor webshops

Als je een webshop hebt, kan je gebruikmaken van Google Merchant Center om je producten op Google te laten zien. Dit kan ervoor zorgen dat je meer bezoekers naar je webshop krijgt en mogelijk ook meer verkoopt. Dit is omdat mensen die zoeken naar een product dat jij verkoopt, het product misschien wel zien in Google Shopping of in de zoekresultaten van Google.

Een feed maken en uploaden

Om je producten te laten zien in Google Zoeken en Google Shopping, moet je een feed hebben in Google Merchant Center. Dit is een bestand met informatie over je producten, zoals afbeeldingen, beschrijvingen en prijzen. Als je de feed in Google Merchant Center hebt geĆ¼pload, kan je de producten laten zien in Google Zoeken en Google Shopping.

Advertenties maken met Google Ads

Je kan ook advertenties maken voor je producten in Google Ads en Google Merchant Center. Dit kan je doen door gebruik te maken van het Google Shopping-advertentieprogramma. Met dit programma kan je productadvertenties maken die getoond worden in Google Zoeken en Google Shopping. Je betaalt alleen wanneer iemand op je advertentie klikt en naar je webshop gaat. Zo kan je gerichter adverteer met jouw producten in Google.

Google Merchant center en Google Ads uitbesteden

10 voordelen van adverteren met Google Shopping

Google Ads of Facebook adverteren?

Het is moeilijk om te zeggen of het beter is om te adverteren met Google Shopping of met Facebook en Instagram. Dit hangt af van verschillende factoren, zoals het doel van je advertenties, je doelgroep en je budget. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je beter af bent met Facebook en Instagram als je een jongere doelgroep hebt, terwijl Google Shopping misschien beter werkt als je producten hebt die mensen zoeken via Google. Het is daarom belangrijk om je doelgroep en je doelen goed in kaart te brengen voordat je beslist op welk platform je wilt adverteren.

Google Ads uitbesteden

Er zijn verschillende voordelen aan het uitbesteden van je Google Ads-campagnes. Als je het zelf doet, moet je tijd en moeite investeren in het leren van hoe het platform werkt en hoe je succesvolle campagnes kunt maken. Als je het uitbesteedt aan een professioneel bedrijf, zoals 072DESIGN, kun je ervan uitgaan dat we je campagnes op een efficiƫnte manier kunnen beheren. Naast het actief beheren van je campagne geven we je ook advies over hoe je het beste resultaat kunt behalen met je budget.

Kom vrijblijvend langs

Heb je een onderneming en ben je klaar om te groeien? Of voldoet je huidige website niet meer aan je wensen? Maak dan een vrijblijvende afspraak bij ons op kantoor in Sint Pancras.